MAC in the Netherlands?

allthingsmakeup

Well-known member
Ik ben vandaag bij de Mac counter in Eindhoven geweest en slecht nieuws. Baking Beauties zal alleen verkocht worden in de Bijenkorf in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Ze wisten niet zeker of de datum was veranderd dus dat ga ik nog navragen. Morgen bel ik ook op om te vragen naar de datum voor Extra Dimension, want in Eindhoven dachten ze dat het nog gewoon 13 april was.
Het valt me helaas vaak op, dat het mac personeel niet altijd op de hoogte is van veranderingen en dat daardoor bij iedere counter weer een ander verhaal verteld word. En wat ik jammer vind is dat ze dus alles alleen in de randstad verkopen, ik zou zeggen 4 locaties noord, oost, zuid en west nederland zodat iedereen een kans heeft! Of op z'n minst online en dan bij de mac.nl, douglas (voorkeur) en bij de Bijenkorf to keep things fair, zullen we maar zeggen. Weet iemand wie daar precies over gaat over de verdeling van mac producten in Nederland? Is dat de PR van Mac (Estee Lauder Company)? Of moet je dan bijv. bij de PRO store zijn. Ik heb weleens vragen aan het personeel in Arnhem/Utrecht gesteld alleen dan krijg je een `dat weet ik ook niet antwoord` en daar moet je het dan mee doen. Niet dat ik verwacht dat ik een leuk antwoord (lees standaard) bij het hoofdkantoor krijg, maar niet geschoten altijd mis zullen we dan maar zeggen :)
 

allthingsmakeup

Well-known member
Lol, ik was toen ook aan het hardlopen inderdaad. Ik, a-sportief, deed even een mega workout. Ik wist gewoon dat alles in no time weg zou zijn. Maar: what a rush... Het blijven ook mooie lipsticks. Alleen Morange heb ik toen geskipt omdat ik neon orange al had en m perm is. Flamingo draag ik alleen sporadisch, SI, PiPi en PaPa krijgen de liefde die ze verdienen.

ik denk dat ik wel ga inzetten op de UK want ik ben bang dat ik anders vanalles misloop. Nu maar hopen dat ik op tijd in de gaten heb als het online is en hopelijk ook BB, Fashion Sets en ED tegelijk.
Kun je dan niet reserveren in the UK? Dat je bijv. de 18 pond en of een deel van je bestellingskosten vooruit betaald als een soort van zekerheid voor hen/hun? En welk telefoonnummer moet je dan bellen gewoon een counter of kan dat alleen in de Pro store in London + 044 kengetal?
 

Pinkdollface

Well-known member
Het valt me helaas vaak op, dat het mac personeel niet altijd op de hoogte is van veranderingen en dat daardoor bij iedere counter weer een ander verhaal verteld word. En wat ik jammer vind is dat ze dus alles alleen in de randstad verkopen, ik zou zeggen 4 locaties noord, oost, zuid en west nederland zodat iedereen een kans heeft! Of op z'n minst online en dan bij de mac.nl, douglas (voorkeur) en bij de Bijenkorf to keep things fair, zullen we maar zeggen. Weet iemand wie daar precies over gaat over de verdeling van mac producten in Nederland? Is dat de PR van Mac (Estee Lauder Company)? Of moet je dan bijv. bij de PRO store zijn. Ik heb weleens vragen aan het personeel in Arnhem/Utrecht gesteld alleen dan krijg je een `dat weet ik ook niet antwoord` en daar moet je het dan mee doen. Niet dat ik verwacht dat ik een leuk antwoord (lees standaard) bij het hoofdkantoor krijg, maar niet geschoten altijd mis zullen we dan maar zeggen :)
Als een counter een bepaalde collectie niet meer krijgt, kan ik wel begrijpen dat zij ook niets meer horen over veranderingen. Tot nu toe word ik bij counters een stuk beter geholpen dan bij de klantenservice van de site (die weten echt niets, maar dat is meer de fout van de PR dan van de mensen aan de telefoon). Ik vind de verdeling soms ook vreemd. De pearlmattes van Achie's Girls schijnen bijvoorbeeld alleen in Groningen verkrijgbaar te zijn geweest. Ik ben blij voor de mensen in Groningen natuurlijk, maar het is wel vreemd dat ze zo'n uithoek kiezen. Ik denk inderdaad dat de PR de verdeling maakt, maar zeker weet ik dat niet. Ik weet wel dat de counter bij mij soms van kleuren heel veel krijgt en van ander kleuren heel weinig. Ik denk dan dat ze kijken naar wat er verkocht is in het verleden bij een counter uit dezelfde kleurgroep en aan de hand daarvan bepalen of kleur goed verkoopt ofzo.
 

MACerette

Well-known member
Kun je dan niet reserveren in the UK? Dat je bijv. de 18 pond en of een deel van je bestellingskosten vooruit betaald als een soort van zekerheid voor hen/hun? En welk telefoonnummer moet je dan bellen gewoon een counter of kan dat alleen in de Pro store in London + 044 kengetal?
Nee, helaas... Sterker nog: als je een bestelling plaatst, ophangt en meteen terugbelt om nog iets toe te voegen kan dat ook al niet meer. De mensen die je te spreken krijgt zijn volgens mij van Estée Lauder, want de namen van de produkten doen normaliter geen belletje rinkelen heb ik het idee. Het nummer heb ik even niet bij de hand, kan ik je wel nog doorgeven via PM?

ik ben op dit moment onderweg. Ik kom er later nog op terug...
 

allthingsmakeup

Well-known member
Nee, helaas... Sterker nog: als je een bestelling plaatst, ophangt en meteen terugbelt om nog iets toe te voegen kan dat ook al niet meer. De mensen die je te spreken krijgt zijn volgens mij van Estée Lauder, want de namen van de produkten doen normaliter geen belletje rinkelen heb ik het idee. Het nummer heb ik even niet bij de hand, kan ik je wel nog doorgeven via PM?

ik ben op dit moment onderweg. Ik kom er later nog op terug...
Fijn! Als je even wil PM'men dan graag!
 

Kleinee

Well-known member
Nee, helaas... Sterker nog: als je een bestelling plaatst, ophangt en meteen terugbelt om nog iets toe te voegen kan dat ook al niet meer. De mensen die je te spreken krijgt zijn volgens mij van Estée Lauder, want de namen van de produkten doen normaliter geen belletje rinkelen heb ik het idee. Het nummer heb ik even niet bij de hand, kan ik je wel nog doorgeven via PM?

ik ben op dit moment onderweg. Ik kom er later nog op terug...
oh ik zou ook wel graag het nr willen van in UK.. Kan je mij ook dit even doorgeven aub via pm? Dank je!
 

Gatton

Well-known member
Wat een gedoe om aan die dure dingen te komen... Waarom zijn de prijzen hier ook hoger dan bijvoorbeeld in de US en UK? Import, taxes?
 

Pinkdollface

Well-known member
Wat een gedoe om aan die dure dingen te komen... Waarom zijn de prijzen hier ook hoger dan bijvoorbeeld in de US en UK? Import, taxes?
Het kan ook zijn dat de prijzen lang geleden bepaald zijn toen er nog een heel andere wisselkoers was en ze kunnen de prijzen niet gaan aanpassen wanneer de wisselkoers veranderd. Dit is maar een gokje, want hier heb ik ook niet echt verstand van:p
 

Ladyhawke

Well-known member
Wat willen jullie gaan halen van de Fashion Sets collectie?
ik ben trouwens nieuw op dit forum en ik ben pas sinds kort een MAC fan. Toen ik mijn eerste MAC product kocht wilde ik meteen meer haha.
 

Pinkdollface

Well-known member
Hoi en welkom! Ga je ook naar Amsterdam voor Fashion Sets? Ik wil zelf alle lipsticks (Heroine heb ik al, maar ik wil nog een back up) en lipliners (behalve Embrace Me want die heb ik al + genoeg back ups). Een aantal dingen heb ik al via iemand in Amerika geregeld. Wat was trouwens je eerste Mac aankoop?
 

Ladyhawke

Well-known member
Dank je wel
winks.gif
Mijn eerste MAC aankoop was Russian Red, ik was op zoek naar een matte rode lipstick en ik kwam toen bij MAC uit, ik was gelijk verkocht haha.

Ik ben van plan wel te gaan naar Amsterdam, ik wil eigenlijk alles kopen maar daar heb ik het geld helaas niet voor haha. Moet nog kiezen wat ik ga halen, echt lastig. Ik woon in Den Haag dus moet wel een eindje reizen, en jullie?
 

Gatton

Well-known member
Hoi, welkom, leuk nog zo'n Nederlandse! :D

Ik ben er zelf nog niet over uit. Heroine + lipliner sowieso, want door die lipstick ben ik eigenlijk me in MAC gaan verdiepen, alleen is het nog niet verder gekomen dan de lipproducten aangezien ik een vrij budgetmeisje ben. :)

Silly moet ik nog even kijken, de kleur vind ik fan-tas-tisch, maar de textuur schijnt niet geweldig te zijn. Embrace Me weet ik nog niet, ik wil hem wel, maar ben bang dat hij te dicht bij Daddy's Little Girl (die is iets paarsiger op andere mensen, maar vrij roze op mij) ligt. Ik wil Pink Pigeon ook nog een keer kopen, daar ligt hij echt dicht naast. Ablaze ga ik denk ik skippen, ik draag geen tot nauwelijks koraal/perzikachtige kleuren, staan mij totaal niet. :(

Hoe ga jij kiezen?
 

Ladyhawke

Well-known member
Ik vind het zó lastig om te kiezen haha. Ik ben heel nieuwsgierig naar Heroine l/s en l/l omdat iedereen daar zo enthousiast over is, maar zo'n kleur is wel heftig en ik ben best licht van mezelf maar misschien moet ik het maar gewoon durven haha. Dus die wil ik wel gaan halen. Silly sla ik over omdat koele tinten mij niet zo mooi staan vind ik zelf. Embrace me wil ik wel halen want ik ben gek op fel roze, hoewel ik DLG en Show orchid ook al heb. Ablaze weet ik ook nog niet, maar zo'n kleur is voor de zomer wel heel leuk.
 

Gatton

Well-known member
Weet je wat welke MAC skintone je hebt? Ik heb NC15, in de foto's aan de zijkant kun je me zien met Strong Woman... Het is denk ik zoiets op mij alleen stukken koeler.
 

Ladyhawke

Well-known member
Ik heb nog nooit mac foundation gebruikt maar ik denk dat ik nc20 ben. Strong Woman staat je erg goed
yes.gif
 

Pinkdollface

Well-known member
Hoe ga jij kiezen?
Ik denk dat Pink Pigeon misschien iets unieker is in jou collectie, maar het wordt wel lastig daar nog aan de komen. Wat ik van de swatches tot nu toe kan zien is dat Embrace Me iets koeler is dan Pink Pigeon en aangezien DLG ook koeler is van ondertoon denk ik dus dat PP unieker is. Maar PP en EM liggen wel dicht bij elkaar, een stuk dichter dan DLG en de andere twee. Heb je Betty Bright of Viva Glam Nicki? Die hebben denk ik een textuur die zeer vergelijkbaar is met Silly, dus als je die niet fijn vindt zal je Silly denk ik ook niet zo fijn vinden.
 

Ladyhawke

Well-known member
Zijn jullie wel eens eerder naar de pro store gegaan voor een LE? Hoe was dat gegaan? Hadden jullie toen alles kunnen kopen wat je wilde? Mijn vriend verklaart me voor gek dat ik voor een paar lipsticks naar Amsterdam reis haha
 

Pinkdollface

Well-known member
Ja voor Iris Apfel. Ik was er toen 5 voor 10 en er stonden 2-3 andere te wachten. Ik heb meteen de lipsticks geswatcht en iemand aangesproken en alles kunnen krijgen, maar een paar uur later waren alle lipsticks uitverkocht geloof ik. Tja mijn vriend vindt het ook raar, mannen haha. Ik denk niet dat je dat kan veranderen, maar als je ze echt wil hebben is het vast de moeite waard en het is leuk om eens in de pro store te komen als je daar nog niet bent geweest.
 

Gatton

Well-known member
Ik heb wel meerdere kopers voor PiPi en PaPa (wil ze allebei nog!) op livejournal kunnen vinden, heb alleen deze maand geen geld dus heb tegen ze gezegd dat ze ze mogen verkopen... Misschien in juni weer! Vakantiegeld. :) Oh ja, en ik moet uit Zwolle komen, 1.5 uur om bij de Pro counter te komen. ^^ Mannelijke collega's bij mijn poppodium verklaarden me ook al voor gek. "Je hebt toch niet zoveel nodig?" "Je hebt al een mooi gezichtje!" blaaaaaaabla, het is alleen leuker met make-up :D
 

Latest posts

Top